Thursday, February 24, 2011

::SWEET19 ZETY::

HAPPY BESDAY MY DEAR!!
ZETY!! 

i want to wish happy besday to my beloved fwenz.. zetty... hehhe.. sowi ekk kalo party yg kte owg wat at u x bpe grand... coz.. rncang last2 minit... at list i suke bile tgk u gmbire.. hehhe.. i hope.. u heppy dear....=)
walaupon...juz celebrte at Mcd.. heheh..tp i ase bes sgt2... suke... im really happy... =)
thanx to aiza,azie,joe,raiyan,aizad,dean,kecik,fadzliana,alif,mat,syahir coz turut serta celebrte.. mmg the best la kowg nie.. i ingt i nyee idea nie,,cm spe pon x nk amik tawu..thanx coz turut jayakan.. hehehe




nanti pas nie... we will celebrate tok azie lak k... hehhehe...so.. sume kite akan cube celebrte.. 
btw this the best moment in my life.. 

LOVE YOU ALL!!






Monday, February 21, 2011

:: WRITE BY SOMEONE THAT I LOVE::

Saat Perjalanan Maut Itu Menghampiri Hati Semakin Tenang,
Hidup Dihiasi Dengan Keindahan Kehidupan,
Jiwa Yang Berduka Sering Ketawa,
Perpisahan Yang Terjadi,Mungkinkah Akan Kembali???
Ketenangan Dalam Pengabadian Kehidupan...
Mungkinkah SYURGA,Mungkinkah NERAKA...
Persoalan Yang Sering Bermain Dalam Hati Sanubari..
Mungkinkah Kita Habiskan Sisa-Sisa Kehidupan Dalam Kekufuran????
Mengapa Ditangisi Dengan Kesilapan Yang Lepas,,
Mengapa Dilepaskan Dengan Peluang Yang Mendatang..
Apakah Masih Ada Esok Untuk Kita???..
Jalanan Yang Sering Kita Lalui Terlalu Banyak Likuan...
Kita Jatuh, Tersembam Menyembah Bumi,,
Kita Cuba Bangkit Dari Kesilapan...
Tetapi...Apakah Kesudahannya????
Kita Meratapi Kematian Tanpa Kita Ambil Pengajaran..
Kita Menyalahkan Sesuatu Tanpa Kita Perbetulkan Keadaan..
Kita Menuding Jari KeAtas Sesuatu Yang Benar Sedangkan Kita Takut Untuk Mengakui Kesilapan...
Inilah Kehidupan..
Kitalah Boneka,Kitalah Pengantara..
Sebuah Cerita..
Bermula Dengan Sekelumit FITNAH!!!
Menjadi Barah DiDalam Hati Manusia Yang Lemah,,,
Bukanlah Pedang Menjadi Senjata..TETAPI.....
Hanya Dengan Kata-Kata....
Hati Terhiris Hingga Menjadi Dendam DAJAL LAKHNATULLAH.....
Tak Terdiam Dalam Diri Hati Meronta-Ronta Melawan Kata-Kata...
MUNGKINKAH INI PENGAKHIRAN CERITA..
SEBUAH PERJALANAN MENGHAMPIRI KEMATIAN????
Takkan Terpadam Hanya Dengan Satu Kedukaan...

Friday, February 18, 2011

::mY HEART::

MY HEART FELT SO LONELY!!!

I dun know y... i felt very lonely n soo sad... i xtwu ape yg i pikir... bout what?? MONEY?? SOMEONE?? MOM???DAD??? FAMILY??? i dun know... i dh cube senyum...tapi bile i senyum...i ase mcm air mta i nk menitis... bile i tgk kwn2 i ketawa...i ketawa... bile i tgk kwn2 i senyum..i pon senyum....tp kenapa i rase ati i kosong...sunyi...lpas jew sakit ari tue...ase cm windu at my mom... nk hug dye... tapi jauh.... mom i miss you ssoo much!!... i yg mintak supaya dpt futher stdy jauh...sbb x nk tgk my mom sedeyh or nangis... sooo... kalo sakit terpksa la sowg2.... coz i wish like this... so pe pon jadi i kene tempuh... sometimes tue...i ase i pelu kasih syg sesowg tok i ngadu...i nangis...untuk pnjam bahu dye waktu i susah.. tp bkn kapel...i nk kwn...kwn yang... ntah.... i cube jadi yg terbaek utk sume owg....kwn2...pe lagi yg harus i lakukan...bile i susah...sume kwn2 tgglkan i... ntah la.... tlalu byk bnde yg i pikir..... 

FOR THIS TIME!!
I PRAY N WISH!!

YA ALLAH.....hadirkan sesowg yg boley wat aku t'senyum...mcm mne aku penah senyum mase aku syg k*****l....i twu dy bnci i...tp syg ni bkn maen2... biar la dye nk pikir i jahat skli pon... wlapun i know that now he's soo HAPPY... i akan gmbira kalo dy gmbra.. thniah utk k****r.. awk mmg sowg yg sgt2 baek... =) dy mmg layak utk awk... =) 

Tuesday, February 15, 2011

Monday, February 14, 2011

:: I'M SICK::

tetibe jea jatuh sakit... ha... yana dh la x biase demam panas dh tue.. ari sbtu ari tue 12/2/2011.. 
pas balik JOG pagi uh... tetibe jew air kuar x henti2 dr idung nie... ingt selsema biase jea.. biar arr.. 
wat dun know jew!! n then dh masuk tengah ari tue.. 
idung ngn mulut dh ase cm kuar api.. suh kwn ase at leher yana.. demam ke..??
 tp kwn yana ckp x panas pon.. tp dalam aku ase cm dh nk pecah otak yana nie..
 BAHANG gile2x!! dh masuk petang tue.. badan sume dh x leyh gerak..
 nk bangun jalan sume x leyh.. dh nangis2x yana... n then twos antar mcg at mak...
mak yana pon x tawu nk wat cm ne.. sbb yana jauh sgt2..
 mak yana dh worried gile2x anak bongsu dye nie sakit...
n then my housemate g jumpe FELLO..n  FELLO bawak g HOSPITAL BESAR MELAKA.. 
masuk emergency lak uh... perhh!! dh mmg takot yana... 
sume adik  beradik dh cibuk kol tnye.. "adik mcm mne?? okey x??".. 
n pihak ospital suspek yana DENGGI.. perh!! mase tue mmg dh kecut perut.. biar btol..
 n then dye owg amik darah dua kali kot.. suhu badan yana dh cecah 39c'..
yana lak x penah demam panas...
yana dh berdoa gile2 mintak2 bukan DENGGI..
ALHAMDULILLAH akhirnyee yana negatif DENGGI... walaupon badan still lemah yana still g kelas gak ari nie.. huhu.. degil kan???.. coz..
this week dh la dh start quiz,lab test sume.. dh tue tido pon smpai MERACAU yg bukan2..mimpi smpai nangis2x.. 
 dh la jauh kan dr family...anak bongsu lak uh...sakit susah..tp nk wat cm nie.
. nie la nme nye kehidupan yg stiap mnusia kene tempuh... 
maybe ALLAH tue syunk yana lebeyh..that y.. dye bagi HADIAH ni untuk yana...

Apakah gejala denggi?
Demam denggi ialah sejenis penyakit arboviral yang kompleks merangkumi demam denggi, demam denggi berdarah dan sindrom renjatan denggi.
  • Demam Denggi
  1. Ciri-ciri klinikal demam denggi berubah-ubah mengikut umur pesakit:
  2. Bayi dan kanak-kanak mungkin mengalami demam yang sukar dibeza-bezakan beserta dengan kemunculan ruam.
  3. Orang dewasa dan kanak-kanak yang lebih tua mungkin mengalami sama ada sindrom demam yang tidak serius ataupun demam kuat yang mengejut, sakit kepala yang teruk, ruam dan sakit di belakang mata, otot dan sendi.
  • Demam Denggi Berdarah
  1. Pendarahan kulit adalah fenomena lazim.
  2. Kadar kematian amat rendah.
  3. Penyakit ini lazimnya bermula dengan peningkatan suhu badan yang mendadak, diikuti gejala-gejala lain yang tidak khusus seperti merah muka dan lain-lain gejala demam denggi yang tidak spesifik.
  4. Rasa tidak selesa di bahagian ulu hati (epigastrik), sensitif di bahagian rusuk kanan dan sakit di bahagian abdomen merupakan fenomena biasa demam denggi berdarah.
  5. Demam selalunya berterusan selama 2-7 hari dan suhu badan boleh meningkat setinggi 40-41oC dan mungkin diikuti dengan kekejangan dan pendarahan.
  6. Dalam kes-kes yang sederhana teruk, selalunya semua tanda dan gejala penyakit hilang selepas demam sembuh.
  7. Pesakit biasanya sembuh secara spontan atau selepas diberi terapi cecair dan elektrolit (ion berasingan seperti natrium, klorida, potasium, bikarbonat dan lain-lain)
  • Sindrom Renjatan Denggi
  1. Bagi kes-kes yang serius, keadaan pesakit merosot dengan mendadak selepas demam beberapa hari. Tanda-tanda kegagalan peredaran darah dapat dilihat:
  2. Kulit pesakit menjadi dingin, lebam dan padat dengan darah terkumpul, sianosis sirkumoral (circumoral cyanosis) dan pesakit merasa tidak selesa. Seterusnya, melarat ke tahap renjatan yang kritikal.
  3. Renjatan dicirikan oleh denyutan nadi yang lemah dan cepat, tekanan darah rendah (hipotensi)(keadaan ini menurun secara tidak normal), kulit menjadi dingin serta lembap dan terasa tidak selesa. Pesakit yang mengalami renjatan adalah dalam keadaan bahaya dan boleh mengancam nyawa jika rawatan bersesuaian tidak diberikan segera. Jangka masa renjatan adalah pendek. 
  4. Pesakit mungkin meninggal dunia dalam tempoh 12 - 24 jam atau sembuh dengan cepat selepas diberi terapi antirenjatan.


Friday, February 11, 2011

:: FOR MY BELOVED FWENZ::

HAPPY BESDAY SAYANG...!!!

hehehhe...sowi la yunk... i xleyh pos adiah arr kali nie... onkos nyee enggak cukup masyuk.. hahha... miss u soo muucchh!!! walaupun x dapat kasi adiah... i juz can give entry for u from my blog dearr... hehhe..
btw HAPPY BESDAY YG KE-19!!
dh tue... hehhe... nk kek aku pos kan at sini untuk kamu!! hehheh


wah!!! sedap kan... hope u enjoy with this cake!! hahahahah =)

today u ar the pwencess dear.. soo.. juz make wish to all of ur frenz.. hahha.. 

n this my present 4 u...!! hahah

ha....tapi kunci nyee nnti bile aku kaye nnti aku kasi k.. hahahha.. juz wish i untuk jadi kaya cpt.. so.. boley la kasi kuncinyee.. hahah...


I LOVE YOU DEAR!!


HAPPY BESDAY!!!
NUR FATIN BINTI RUSLI!!

::HOW I'M LOOK::

HOW IM LOOK??!! 

hahhah... macam mane kalo i pakai spek?? nampak cm budak2 skema x?? but actually mmg tingin pon.. 
nk pakai spek.. adew owg cakap kalo i pakai spek nmpak cm budak2 baek.. btol ke?? btw i mmg baek pon.. haha.. xyah pakai spek pon xpe.. hehehhe.. juz kidding.. juz people around me can judge me..!!! 
n my sis-in-law said when im in speck... i look like my brother.. hahah.. really..?? but i think maybe la.. coz.. 
maybe kite berdua ade rupe mak kite.. hahha... 

do we're look same???

hehehhe...dh name pon adik ngn abang kan... of coz.. la... dh datang dari perot CIK KIAH.. 

my bro n my sis they wear spec.. tp i sowang jea x... alalal.. nak2x jugak!! ha... eh.. 

::PWENCESS_TAURUS::